Status på arbejdet med kommunikation i bispedømmet

Kommunikationschef og chefredaktør Regitze Fuhrmann har nu været ansat i bispedømmet siden 1. februar, og giver her en status på arbejdet med kommunikationen.

Hvordan er det at arbejde i Den katolske Kirke?

Det er utroligt spændende, synes jeg. Men heller ikke helt enkelt. Der er en enorm diversitet i forhold til både etnicitet, teologi og holdninger. Det skal jeg lige lære at navigere i, men det er samtidig også det, der gør Kirken spændende.

Hvad har du brugt de første to måneder på?

Jeg har brugt rigtig meget tid på at lære Kirken bedre at kende. Det er helt afgørende for at kunne levere en god kommunikation, at jeg ved, hvad der er på spil, hvilke forventninger og ønsker der er og hvem jeg kan række ud mod. Jeg har mødt en masse interessante og engagerede mennesker, som hjælper mig godt på vej.

Hvad er udfordrende?

Det er helt sikkert en udfordring, at god kommunikation tager tid. At lave et nyt magasin tager tid. Og jeg ved, at der sidder mange og venter! Men det er vigtigt for mig, at vi kommer godt fra start med de nye kommunikationstiltag, og det kræver noget tid her i opstarten. Jeg vil gerne levere en god kvalitet.

Hvad glæder du dig til?

Jeg glæder mig til at stå med det første nye magasin i hånden, og til at se, hvordan det bliver modtaget. Og så glæder jeg mig til at der bliver ansat flere medarbejdere i kommunikationsafdelingen i bispedømmet, så vi kan lave endnu mere god og relevant kommunikation.

Kan du fortælle lidt om de nye tiltag?

Ud over det nye kvartalsmagasin, så skal vi have opdateret hjemmesiden. Meget af kommunikationen fra bispedømmet og nyhedsformidlingen skal foregå på hjemmesiden, og det er den ikke gearet til nu. Så bruger vi også de sociale medier mere, man kan f.eks. allerede se flere nyheder på bispedømmets Facebookside. Ønsket er også, at vi i det hele taget skal være mere synlige på flere platforme. Og så skal vi også have lavet en nyhedsmail, hvor man kan få nyheder fra både verdenskirken og bispedømmet i sin indbakke.